Založ si blog

Ako je to s platmi učiteľov? !

Často znejúca otázka, dostáva sa do popredia v súvislosti s aktivitami niektorých skupín nespokojných pedagogických pracovníkov.

Myslím, že každý súhlasí s tým, že by chcel zarábať viac, ale majú učitelia skutočne málo? Ak sú nespokojní, prečo neprejdú do iných sfér,

kde by mali viac?

Trochu som zapátral a dostal som sa k zaujímavým informáciám. Našiel som si tabuľku Platových pomerov pedagogických pracovníkov na rok 2016, z nej som si vybral priemerného učiteľa s 10 ročnou praxou v platovom stupni 9 v triede 1 a 2. Tu je mzda 675 € v 1. triede a 720,50 € v 2.

To je pri základnom úväzku 22 hodín týždenne, čo je za mesiac 88 hodín, no jedna vyučovacia hodina má iba 45 minút, teda odpracujú iba 66 hodín. Z toho sa jednoducho dá vpočítať mzda za hodinu, to je v 1. 10,23 a v 2. 10,91 €/hod. Pri pracovnej dobe v bežných podnikoch je týždenne 42,5 hod, čo potom znamená mesačne 1739,10 alebo 1854,70 € na mesiac. Kde sa dá získať taký plat? U pásu v trojzmennej výrobe?

Mimochodom, ako otec štyroch detí, by som nebol spokojný, keby ich učili vlasatí, zarastení pedagógovia v roztrhaných rifliach, veď učiteľ má byť vzorom.

Viem, že bude mnoho nespokojných, no to sa ukáže.

Charles Fair

Klamár Sulík!

11.02.2020

Do schránky som dostal reklamný časopis TRNAVSKO, č.6/2020 patriaci p. Matovičovi. Neprekvapilo ma, že je plný platených článkov momentálnej opozície, kde si politickú polievočku prihrievajú mnohé strany. No k jednému z nich sa musím vyjadriť. P. Sulík (SaS) upozorňuje, „Že nemyslíme na dôchodcov? Tak pozorne čítajte“. Poslúchol som. V druhom odstavci píše, [...]

Kedy sa konečne prestaneme pchať USA do zadku! ! (III)

23.03.2019

Vždy som považoval SNS a jej ministrov vo vláde za najslabší článok, ich pôsobenie prinášalo skôr zmätok ako osoh, sľuby p. Danka s klesajúcimi preferenciami obsahovali čoraz viac nezmyslov s nie dobre odhadnutým dopadom pre občanov. No teraz p. Pašek vytiahol poriadnu bombu! Prezradil podrobnosti o chystanej zmluve a armádou USA v súvislosti so finančnou pomocou na [...]

Čo Vy na to?

27.10.2018

Zachytil som na FB taký príspevok, aj diskusiu okolo. Hádam sa nik nenahnevá, keď ho uvediem: „Stala sa taká situácia. Raz mi pre dverách zazvonila matka s dieťaťom na rukách a požiadala ma o pomoc, či by som jej nejako neprispel k obžive. Pozval som ju do predsiene, nech chvíľu počká, niečo jej prinesiem. Keď som sa vrátil, stál pri nej chlapík, vraj jej manžel. [...]

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

jazierko, záhradné jazierko, zima, mráz

SHMÚ: Na celom Slovensku sa v noci môže vyskytnúť prízemný mráz

25.04.2024 17:18

Slovenský hydrometeorologický ústav vydal výstrahu prvého stupňa.

kvet, strom, sneh, úroda, mrazy

Mrazy v Česku boli pre ovocinárov fatálne. Mnohí hlásia stopercentnú škodu

25.04.2024 16:52

Hovorí sa o najhoršej situácii za posledných sto rokov. Odhadom už bolo zničených približne 100 000 ton ovocia.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 38
Celková čítanosť: 120542x
Priemerná čítanosť článkov: 3172x

Autor blogu

Kategórie