Založ si blog

Ako je to s platmi učiteľov 2

Vážení čitatelia, keď som písal ten článok, vedel som, že pichám do osieho hniezda, no obával som sa, že si ho vlastne nik nenájde, pokiaľ sa tak stane, očakával som hlavne kritické ohlasy. Som prekvapený, že ho za pár hodín videlo pár stovák čitateľov a do diskusie sa zapojili desiatky z nich. Viacerí ma zotreli, hlavne pre neznalosť problematiky. Tých rád uvediem na pravú mieru.

Veľmi dobre viem, o čom som písal. V školstve pôsobím od roku 1981, teda viac ako 30 rokov, sám som vyštudoval dve vysoké školy,(techniku a pedagogiku), teraz robím tretiu. Z platu učiteľa som vychoval svoje deti a momentálne žijem z dôchodku. No pracoval som aj vo výrobe, obchode a službách, tak viem porovnať. Moje výpočty sú zaručene správne, hoci platia iba na jeden mesiac (február), iné sú trochu horšie, ale kompenzujú to dva mesiace prázdnin. Počas pedagogickej praxe ma lanárili na návrat do výroby, ale hlavne z finančných dôvodov som to odmietol. Lebo hodinová mzda na škole bola vždy vyššia ako ponúkaný plat. To ešte treba spomenúť výhody, ako pevná pracovná doba, práca v suchu, časté prestávky, či poznanie, že každý rok sa učí to isté a viem, kde sa môžem zlepšiť. Sú aj nevýhody, iste tam je úradovanie a „papierovanie“, no kto dnes vypisuje už vysvedčenie ručne, ako sme to robili my? Pôsobil som na strednej odbornej škole technického zamerania a ročne som opravoval čosi medzi  1500 až 2500 zadaní, prác a písomiek. (podľa úväzku), nik na škole toho nemal toľko čo ja. No napriek tomu som tu zostal až do penzie.

Naozaj viem posúdiť, či volanie po zvýšení je primerané. Opakujem, každý by chcel viac peňazí, ale v pomere k odpracovaným hodinám sme boli vždy dobre zaplatení. V našom školstve sú problémy, napíšem o tom samostatnú úvahu, sú známe aj riešenia, ktoré žiadna vláda nechce vidieť, lebo (zjavne) nemá záujem na vzdelaných ľuďoch (blbým sa lepšie vládne), dokonca sú aj peniaze, len ich treba nájsť.

Klamár Sulík!

11.02.2020

Do schránky som dostal reklamný časopis TRNAVSKO, č.6/2020 patriaci p. Matovičovi. Neprekvapilo ma, že je plný platených článkov momentálnej opozície, kde si politickú polievočku prihrievajú mnohé strany. No k jednému z nich sa musím vyjadriť. P. Sulík (SaS) upozorňuje, „Že nemyslíme na dôchodcov? Tak pozorne čítajte“. Poslúchol som. V druhom odstavci píše, [...]

Kedy sa konečne prestaneme pchať USA do zadku! ! (III)

23.03.2019

Vždy som považoval SNS a jej ministrov vo vláde za najslabší článok, ich pôsobenie prinášalo skôr zmätok ako osoh, sľuby p. Danka s klesajúcimi preferenciami obsahovali čoraz viac nezmyslov s nie dobre odhadnutým dopadom pre občanov. No teraz p. Pašek vytiahol poriadnu bombu! Prezradil podrobnosti o chystanej zmluve a armádou USA v súvislosti so finančnou pomocou na [...]

Čo Vy na to?

27.10.2018

Zachytil som na FB taký príspevok, aj diskusiu okolo. Hádam sa nik nenahnevá, keď ho uvediem: „Stala sa taká situácia. Raz mi pre dverách zazvonila matka s dieťaťom na rukách a požiadala ma o pomoc, či by som jej nejako neprispel k obžive. Pozval som ju do predsiene, nech chvíľu počká, niečo jej prinesiem. Keď som sa vrátil, stál pri nej chlapík, vraj jej manžel. [...]

Fico, Šefčovič

Fico: Vláda na post eurokomisára za SR opäť navrhne Šefčoviča

18.04.2024 18:30

Uviedol to predseda vlády po skončení mimoriadneho dvojdňového summitu EÚ v Bruseli.

zelenskyj

Rusom chcel pomôcť s atentátom na Zelenského, zbieral informácie o letisku Rzeszów

18.04.2024 18:23

Zelenskyj poľské letisko používa pri cestách do zahraničia, pretože vzdušný priestor Ukrajiny je od začiatku ruskej invázie uzavretý.

Dánsko Požiar Kodaň Burza Budova Historická

Zrútila sa hlavná fasáda historickej budovy kodanskej burzy, ktorá horí od utorka

18.04.2024 18:07, aktualizované: 19:04

Požiar ťažko poničil renesančnú budovu zo 17. storočia, ktorá prišla o svoju vysokú vežu i veľkú časť strechy.

Zoran Milanovič

Chcel byť hráč i rozhodca. Záhrebský Trump ešte nepovedal posledné slovo

18.04.2024 17:31

Bolo to, akoby sa Zuzana Čaputová z pozície hlavy štátu uchádzala o premiérsky post. A hoci chorvátsky prezident Zoran Milanovič so svojimi sociálnymi demokratmi parlamentné voľby nevyhral, v procese formovania budúcej vlády zostáva stále v hre.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 38
Celková čítanosť: 120460x
Priemerná čítanosť článkov: 3170x

Autor blogu

Kategórie